Thursday, January 10, 2013

Di Manakah aku??

    Di saat hati mulai rasa gundah.. rasa sakit yang tak mampu terungkap di bibir.. saat terasa sesat tanpa hala tuju... sedikit demi sedikit hati mulai mengingati-Nya.. Ya Allah... sungguh bongkak hambaMu ini.. mencariMu pabila payah dirasai... mencariMu hanya pabila hati terasa kosong dan kesepian...
Buka kan lah pintu hatiku Ya Allah..  untuk sujud padaMu dengan hati yang betul-betul  ikhlas... bersihkanlah hatiku yang hitam ini... penuh dengan perasaan dendam dan iri hati... tariklah aku kembali ke jalan-Mu... jangan biarkan aku terus hanyut dengan dogaan dan hasutan syaitan..
  Saat ini.. hatiku mula memikirkan segala peristiwa pahit yang pernah aku tempuh... mereka yang banyak menyakitkan hati.. membuatkan dada nie terase bagaikan ingin meletup... perit.. sesak.. tidak mampu terungkap dengan kata-kata.. Ya Allah... sampai bile aku harus memendam perasaan nie... sampai bile aku harus memikirkan sesuatu yang sudah terjadi... sampai bila aku harus menyeksa diriku sendiri...
Aku tidak mampu untuk menerima aturan hidup yang telah ditetapkan... hidup sememangnya tidak akan tenang sekiranya kira tidak merelakan hati kita untuk takdir yang telah tersurat... Aku mengetahui bahkan sedar masalah hati yang aku alami... namun... aku tak mampu melepaskan semua masalah itu pergi...
   Setiap insan telah di aturkan dengan aturan hidup yang tersendiri.. di mana tiada guna kita membandingkan hidup kita dengan orang lain.... tiada guna kita menyeksa... menghiris hati kita dengan rasa iri hati terhadap insan lain.... semua itu hanya akan menyakitkan kita... bukan orang lain... sedarlah dari lamunan dan angan-angan.. berpijak lah di bumi yang nyata.. sedarlah di manakah dirimu berada saat ini....
   Ya Allah... tenangkanlah hatiku ini dan semoga aku kuat untuk mengharungi dugaan dan cubaan hidup... AMIN...
 

No comments:

Post a Comment