Wednesday, January 9, 2013

AkU terTiPU!!!! aaaaarrrrghhhh.... T_T

hurmmm.. betul lah ape org kata.. kita jgn mudah percayakan orang.. tidak semua yang diperkatakan adalah betul..benar...tepat... dan ect.. huk3...

    Alamak... aku terkena kali nie... aku mmg bodoh sngat... x pikir panjang... ikot kehendak ati jepp..
nk d jadikan cerita... abg ipar balik umah dan bercerita d mana ade barang-barang ori yang d jual secara lelong d pekan... ade jam... belt kulit.... handphone... waaaa.. pd waktu tue mmg aku xcited sngt sbb mmg nk phone br.. dan... yang buatkan aku percaya mati2 sbb dgr kata barangan tue barangan lepas kastam... so... mybe la tol2 ori la kannnn... hurrrmmm

   Pada malam seterusnya, aku pom ajakla abah pergi.... abah onn jeee.. tanpa berfikir panjang.... selepas mendengar cakap2 jurujual 2... yang menyakinkan aku barang tue barang ori...ciap gne num2 imei ag... herggghhh... aku mane la tau sal2 fon nie.. nk tau ori ke x camne... sbb... mmg sejibik kotttt... apps ye... sume oke... touchscreen dyer pom same jeeppp mcm ori punyer...

  Abah pom kate... kalo nk amik jela... walaupom ragu2 aku ttap beli ngn harga rm750... fuhhhh... cash. ~~duit abah~~ hurmmm... ngn planning esk nk bwk p kdai u buktikan betul ke x...balek umah... aku pom bkak internet " How to know whether your mobile original or fake"...then...
  carenyer tekan.. *#06# ..... num imei akan terpapar ect 35................. then..bandingkan num imei ngn num pada dasar belakang bateri... kalo same that's mean original..... kalo x same... maknenyer it's FAKE!!

   Aku pom try... dannnnnn num imei ye x same!!!! huhuhuhu... bukan ori...  T___T aku tertipu..
tapi ape leh buat... aku sendiri  yang bodoh.. x pelik ke org jual ngn harge yang sangat murah... separuh harga kot.. hurmmm... aku pegi jumpa blek... dyer xnk layan pom... huk3...

   so... xde pe yang boleh d buat... gne jela dlu... 6t keje beli laen... hurmmm... mmg pengajaran baru u aku... jgn terlampau ikutkan hati... beli je ape yang nk... x pikir panjang... dan jangan terlalu bodoh dan lurus bendul... jadikan iktibar... tp... aku tetap akn jupe org 2 dan kenakan dyer... br puas ati nie... tertipu mmg xley nk watpe dh... tp biar ati puas... tunggu laaaaa... =P..... ~~jgn jd mcm aku k....~~~ always beware

No comments:

Post a Comment